Snowracer

När jag var 10 år då fick jag en snowracer i julklapp. Den var blå, hade de nya breda skenorna och en sportig ratt. Jag kom ihåg att jag inte ens kunde vänta in morgondagen utan trots att det var mörkt ute på julafton så drog man med sig den till närmaste snöhög eller pulkabacke. Där visade det sig att jag inte var ensam om att har rivit upp pappret på ett stort paket under granen.

Snowracer, ja men det är väl klart att jag pratar om snowracer.  Ja det var det som gällde i vår pulkabacke. Och just Snowracer.. ja det är ett varumärke. Och vad passar inte bättre än att göra en liten tripp runt just det i detta vinteranpassade avsnitt.

Medverkar i detta avsnitt
Erik Brunnegård – Nostalgiker
Niclas Bentzer – Stiga Snowracer Cup
Fredrik HQ Hallqvist – Urton Open
Simon Ax – Snowboardproffs

Om Varumärket

Podden Varumärket är serien där vi i varje avsnitt grottar ner oss i ett specifikt varumärke. Tillsammans med gäster kommer vi tala högt och lågt om avsnittets varumärke. Det blir historik, känslor och minnen samt hur det ser ut idag. Det kommer bli skoj, ploj och kanske också lite allvar och fördjupningar. Vi får på det här sättet en inblick i varför varumärket blev så stort och igenkänt som det är.

Mer om Varumärket på www.landetreklam.se/varumarket/

Övrig credits: Mikael Parkvall, Mattias Westerberg på Stiga Sports AB, Marwin Brandt

Vi tar mer än gärna emot kommentarer och tips. Allt för att kunna göra den här podden bättre och bättre.

Kontakt
Email | Facebook | Instagram | Youtube

Har du tips på något vi bör få med i dessa avsnitt så blir vi jätteglada om du kontaktar oss. Antingen kontaktar du oss i våra sociala kanaler på Instagram eller Facebook eller så mailar du oss på varumarket@landetreklam.se

Varumärket avsnitt

Fröken Ur

Fröken Ur

Fröken UrFröken Ur lanserades som automatisk taltjänst över telenätet 1934. Televerket som det hette när jag var i skolåldern levererade Fröken Ur. Innan alla hade en mobiltelefon som automatiskt visade rätt tid, och det är faktiskt inte länge sedan, då fick man...

Melodifestivalen

Melodifestivalen

Avsnittet om Melodifestivalen fokuserar på den varumärkesresa som gjorts under 2000-talet. Medverkar gör Dallas Sthlm och Michael Feiner.

Pucko & Halv special

Pucko & Halv special

Pucko & Halv specialSedan slutet på 50-talet har Pucko, den lilla flaskan med 2 dl chokladmjölk varit en självklarhet tillsammans med korven på alla sveriges gatukök. För många är den liksom lika självklar som korven. Ingen pucko, ingen korv. Ingen korv, ingen...

Folkvagn

Folkvagn

Podavsnittet om Folkvagn publiceras 14 januari 2021FolkvagnDet finns bilar som liksom aldrig förlorar sitt värde. Framförallt om dom har kultförklarats, Där det finns en kultur som drivs vidare av entusiaster. Folkvagn, Folka, Beetle, bubbla, bagge.. Kärt barn har...

Jultomten

Jultomten

Jultomten. Visste ni att just det här utseendet av jultomten började etsas in som standardutseende av Coca Cola för 100 år sedan.

Trangia

Trangia

Trångsviken. En av de tidiga företagarna startade sitt företag redan 1925 och det skulle visa sig att det resulterade i en produkt som de flesta av oss tagit del av faktiskt över hela världen.

JOFA

JOFA

Detta avsnitt handlar om JOFA. Medverkar gör förrutom Jojje Pettersson:
Håkan Södergren – Ishockeyspelare
Johnny Martinsson – fd. VD JOFA
Leif Skottheim – Produktutvecklare JOFA