WBAB
Landet har tillsammans med WessmanBarken tagit fram en ny identitet samt material i samband med att Ludvika infört nytt avfallssystem.
Konceptet varumärket
WessmanBarken AB ville ha en ny identitet för att särskilja sig från Ludvika kommun som deras tidigare profil var baserad på. De ville ha en logotyp som skulle vara folklig, mjuk, tydlig, enkel och i tiden. Vi gick ifrån deras långa namn och utgick från det som används i folkmun, WBAB.
Grafisk design
I övergången till det nya avfallssystemet har vi hjälpt till med allt från dekaler till soptunnorna till att göra trycksaker som kuvert, kalender, informationsfoldrar och annonser.
De gröna sopbilarna
I och med de nya kärlen som har fyra fack, krävdes även nya sopbilar för att hantera dem. Vi hjälpte till att titta på färg och form kring detta.
Grafisk design
Inför och under införandet av det nya avfallssystemet togs det fram olika typer av informationsfoldrar och broschyrer. Här är ett exempel.
Film - Spara vatten
Varje år gör vi av med enorma mängder vatten. Ett tips är att stänga av vattnet när du borstar tänderna och tvättar händerna. En film i en serie för WBAB producerad av Landet.
Film - Bra där Ludvika
Premiäravsnittet! I första avsnittet av en serie filmer för WBAB. Ludvika gör ett finfint jobb med att sortera ut matavfallet.
Om WBAB
WBAB är ett driftbolag för vatten, avlopp, avfall och återvinning i Ludvika och Smedjebackens kommuner. Det fullständiga namnet är WBAB WessmanBarken Vatten & Återvinning AB, men kallar sig kort och gott för WBAB.
Arbetsplatser för produktionen
Landet Reklambyrå, Björnhyttan
Stockholm
Nacka
Landet Reklambyrå
Vi utvecklar strategier för en lyckad kommunikation och kan med vår erfarenhet välja rätt media för att nå den önskade kunden. Våra produktioner syns där det passar kunden, produkten och konsumenten bäst. Landet är den kreativa reklambyrån med utgångspunkt Dalarna & Stockholm.